14 de maig 2010

Granada, altre cop ...

... acompanyant la Montse a predicar pedagogies innovadores.

I altre cop, també, a l'esplèndid "carmen" de la Victòria (sobre els musulmans, el 1492 !). És propietat de la Universitat, i es fa servir com a residència de professors: un luxe, amb l'Alhambra al davant !

És una ciutat molt agradable per passejar. Penjo alguns records:

- com sempre, els temes religiosos són molt presents: el setembre, la beatificació de Fray Leopoldo, i pel maig de l'any vinent, la coronació canònica de Maria Santíssima de la Aurora ...



- el Parque de las Ciencias, que sembla molt actiu, i que deu jugar un paper significatiu en la modernització cultural (ciència, no creences ni supersticions; informació, coneixements per superar la ignorància) i també tecnològica. Una exposició interessant sobre Treball i Salut, una revisió històrica sobre les condicions de treball.

M'emocionen aquests temes: de fet, vaig fer la carrera d'enginyer per dedicar-me a millorar les condicions de treball dels treballadors. Quatre mafiosos buròcrates sindicalistes me la van estroncar: en aquella època, fora d'un sindicat no hi havia gaires organitzacions on poder exercir. El Toni Llarden em va suggerir fer oposicions a inspector del treball. Però en aquells anys, a Catalunya, fer oposicions per entrar a l'administració (encara molt "franquista" ...), no semblava massa engrescador. Vist amb perspectiva, potser hagués sigut una bona opció ! Però acabàvem de tenir la Maria, vaig passar un any vivint del subsidi i de treballs per la Fundació Ebhert, i no tenia massa tranquilitat per empollar ...







- una botigueta d'una jove parella argentina, artesans del vidre tallat i polit, que reciclen ampolles ! Acollidors, oberts, ens han ensenyat tot el seu taller, tota la seva tecnologia ! Hem parlat d'idees i de projectes: jo m'hi hagués quedat una setmana treballant/reciclant el vidre !