05 d’octubre 2011

Ja seria hora: motos pel carril BUS !

Ja fa molts anys que se'n parla, i ara sembla que pot haver arribat l'hora !












L'altre dia, al matí, dimarts, entrant a BCN en cotxe, parat a la cua quilomètrica que es fa sistemàticament en hores punta, abans d'arribar a la plaça de les "glòries" catalanes, vaig tenir temps per comptar les motos que utilitzen (jo ho faig sempre !) el carril BUS/TAXI. Una mica més de la trentena per minut. Comptant les dues hores punta al matí, entre 7'30 i 9'30, això suposa una mica més de 3.000 motos cada matí ! (30 x 120 = 3.600 )

Estic convençut de que si es fes promoció, si es recomanés a les motos passar per aquest carril, molta més gent s'animaria a utilitzar aquests vehicles lleugers per anar a BCN, fins arribar a les 4 o 5.000 motos cada matí !

I, posats a demanar,
- perquè no pintar un carril moto de sortida de BCN, a la dreta ?
- perquè no preveure un carril BUS des de Montgat ?
- perquè no ampliar un carril al túnel de la ronda de Mataró ?
- perquè ... perquè no s'hi posa una mica més de voluntat ?

Són solucions molt barates: pots de pintura ! Només cal visió, capacitat de decisió i coratge !

De fet, tinc notes penjades al blog des de fa 3 o 4 anys !
- la proposta de nou carril a la ronda de Mataró [ nota ], el 2007 ! El 2009 hi tornava a insistir [ nota ], reclamant més pebrots !
- el comentari sobre els carrils d'entrada a BCN per "Glòries" [ nota ], el gener de 2008,
- i la [ nota ], l'estiu de 2008, sobre seguretat amb el meu video a la zona de Montgat / BCN: